Azaz mire figyeljetek a helyszín kiválasztásánál?
Minden pár más, így mindenkinek mást jelent az álomhelyszín. Van, aki pajtában, van, aki palotában szeretne házasodni. Kinek a balatoni panoráma fontos, kinek pedig az, hogy a Balatonba lógjon a lába, de olyan is van, aki a világ zajától messze, erdőben álmodta meg a nagy napot.
Az esküvőszervezés elején a legelső és legfontosabb dolog a helyszín lefoglalása. De mire is kell figyelni, az ideális helyszín kiválasztásánál? Milyen kérdéseket tegyetek fel mindenképpen a helyszín képviselőjének?
Mindenképpen tisztázzátok a bérleti díjat és hogy az mit tartalmaz és azt, hogy hány százalék foglalóval kell kalkulálni. Fontos az is, hogy a fennmaradó összeget mikor kell fizetni?
Bútorok, textilek bent vannak-e az árban, vagy ezekért felárat számítanak fel, esetleg bérelni kell őket?
Rendelkezik-e a helyszín megfelelő számú parkolóhellyel? Ha nem, van-e a közelben további lehetőség?
Van e megfelelő víz és áramellátás? Nagyon fontos a mosdók száma és állapota! Amennyiben szükséges, kérdezzetek rá, az akadálymentesített mosdóra is.
Van e hűtési lehetőség a tortának, süteményeknek, bevitt italoknak?
Van e olyan helyiség/szoba, ahol a nagy napon lehet készülődni, átöltözni pl. a menyasszonytánc után?
Szállással rendelkezik-e a helyszín? Amennyiben igen, de ez nem elégséges számotokra, van-e a közelben további lehetőség szállást bérelni?
Vannak e állandó partnereik szolgáltatók terén, vagy hívhattok számotokra szimpatikus szolgáltatókat?
Amennyiben a helyszín biztosítja a vendéglátást, fontos megbeszélni a menü és az italcsomag árát. Amennyiben bevihető az ital, kérdezzetek rá, annak díjára, az úgynevezett „dugódíjra”.
Feltétlen kérdezzétek meg, hogy a gyermekeknek, szolgáltatóknak van e kedvezmény?
Mindenképpen beszéljétek meg a dekoráció bontási feltételeit! Bár az esküvő számotokra hajnalban véget ér, de a helyszínnek nem, hiszen bontani kell a dekorációt, pakolni, takarítani stb…
Beleszerettetek a helyszínbe, de bizonytalanok vagytok a méretével, befogadóképességével kapcsolatban? Fontos, hogy ahány főt meghívtatok az esküvőre, annyi kényelmesen le is tudjon ülni.
2 négyzetméter/fő szükséges ahhoz, hogy jól elférjenek a vendégek.
Érdemes arra is figyelni, hogy a DJ-nek/zenekarnak is legyen hely.
Legyen elég nagy a tánctér.
Amennyiben a vacsorát büféasztalos megoldással kívánjátok megoldani, akkor kényelmesen lehessen megközelíteni.
Ha fotó vagy gyerek sarkot is terveztek, annak is szüksége van kb. 5 négyzetméterre.
Legyen hűtő és fűtő berendezés, hogy a terem hőmérséklet idealizálása érdekében.

ÖSSZEFOGLALÁSKÉNT:
Nagyon fontos, hogy döntéseteket ne csak a hely szépsége alapján hozzátok meg, mindenképpen kérdezzetek rá az apró részletekre, nehogy a fizetendő végösszeg magasabb legyen, mint amire számítottatok.