Esküvői helyszín keresési kisokos

Azaz mire figyeljetek a helyszín kiválasztásánál?

Minden pár más, így mindenkinek mást jelent az álomhelyszín. Van, aki pajtában, van, aki palotában szeretne házasodni. Kinek a balatoni panoráma fontos, kinek pedig az, hogy a Balatonba lógjon a lába, de olyan is van, aki a világ zajától messze, erdőben álmodta meg a nagy napot.

Az esküvőszervezés elején a legelső és legfontosabb dolog a helyszín lefoglalása. De mire is kell figyelni, az ideális helyszín kiválasztásánál? Milyen kérdéseket tegyetek fel mindenképpen a helyszín képviselőjének?

Mindenképpen tisztázzátok a bérleti díjat és hogy az mit tartalmaz és azt, hogy hány százalék foglalóval kell kalkulálni. Fontos az is, hogy a fennmaradó összeget mikor kell fizetni?

Bútorok, textilek bent vannak-e az árban, vagy ezekért felárat számítanak fel, esetleg bérelni kell őket?

Rendelkezik-e a helyszín megfelelő számú parkolóhellyel? Ha nem, van-e a közelben további lehetőség?

Van e megfelelő víz és áramellátás? Nagyon fontos a mosdók száma és állapota! Amennyiben szükséges, kérdezzetek rá, az akadálymentesített mosdóra is.

Van e hűtési lehetőség a tortának, süteményeknek, bevitt italoknak?

Van e olyan helyiség/szoba, ahol a nagy napon lehet készülődni, átöltözni pl. a menyasszonytánc után?

Szállással rendelkezik-e a helyszín? Amennyiben igen, de ez nem elégséges számotokra, van-e a közelben további lehetőség szállást bérelni?

Vannak e állandó partnereik szolgáltatók terén, vagy hívhattok számotokra szimpatikus szolgáltatókat?

Amennyiben a helyszín biztosítja a vendéglátást, fontos megbeszélni a menü és az italcsomag árát. Amennyiben bevihető az ital, kérdezzetek rá, annak díjára, az úgynevezett „dugódíjra”.

Feltétlen kérdezzétek meg, hogy a gyermekeknek, szolgáltatóknak van e kedvezmény?

Mindenképpen beszéljétek meg a dekoráció bontási feltételeit! Bár az esküvő számotokra hajnalban véget ér, de a helyszínnek nem, hiszen bontani kell a dekorációt, pakolni, takarítani stb…

Beleszerettetek a helyszínbe, de bizonytalanok vagytok a méretével, befogadóképességével kapcsolatban? Fontos, hogy ahány főt meghívtatok az esküvőre, annyi kényelmesen le is tudjon ülni.

2 négyzetméter/fő szükséges ahhoz, hogy jól elférjenek a vendégek.

Érdemes arra is figyelni, hogy a DJ-nek/zenekarnak is legyen hely.

Legyen elég nagy a tánctér.

Amennyiben a vacsorát büféasztalos megoldással kívánjátok megoldani, akkor kényelmesen lehessen megközelíteni.

Ha fotó vagy gyerek sarkot is terveztek, annak is szüksége van kb. 5 négyzetméterre.

Legyen hűtő és fűtő berendezés, hogy a terem hőmérséklet idealizálása érdekében.

álom esküvő

ÖSSZEFOGLALÁSKÉNT:

Nagyon fontos, hogy döntéseteket ne csak a hely szépsége alapján hozzátok meg, mindenképpen kérdezzetek rá az apró részletekre, nehogy a fizetendő végösszeg magasabb legyen, mint amire számítottatok.